zatvoriť
pexels-photo-210979

Nie je nič viac frustrujúcejšie ako nebyť schopný sa koncentrovať keď potrebuješ dokončiť projekt alebo test. V tomto momente, všetko ostatné pôsobí omnoho zaujímavejšie než úloha, ktorú sa snažíš dokončiť. Málo sústredenosti môže mať mnoho dôvodov, no bohužiaľ, je tu mnoho vecí ktoré môžeš odfiltrovať a zvýšiť úroveň svojej koncentrácie. Mnoho ľudí užíva lieky, ale nie je to nutné. Z pár “domácimi” trikmi, ktorými môžeš zvýšiť svoju koncentráciu a maximalizovať efektivitu a produktivitu.

11 tipov ako zvýšiť tvoju schopnosť koncentrovať sa

Tu nájdeš 11 koncentráciu-zvyšujúcich tipov, ktoré ti nesmierne pomôžu zlepšiť sústredenosť a pozornosť.

 

concentration-zen

 

Uprednostni tvoje úlohy

Môžeš zvýšiť svoju pozornosť tým, že začneš robiť ako prvé veľké a komplikované úlohy, namiesto ľahkých. Vytrieď si úlohy podľa dôležitosti. Napríklad, list 1 môže obsahovať veci, ktoré musia byť hotové dnes alebo zajtra. List 2 môže obsahovať úlohy, ktoré musia byť hotové budúci týždeň zatiaľ čo list 3 bude pozostávať z malých úloh. Určenie tvojich prioritných úloh je dôležité  aby nedošlo k chaosu a organizačným problémom.

 

Precvičuj koncentráciu na veľmi dlhú dobu

Experti odporúčajú hry logické hry ako šach, ktorý ti pomôže zlepšiť tvoju schopnosť sústrediť sa na dlhší čas. Uisti sa, že budeš hrať zo súperom, ktorý bude náročný. Šach je hra, ktorá môže zvýšiť koncentráciu a pamäť, zručnosti, ktoré ti pomôžu v mnohých oblastiach života. Logické hry vyžadujú používať tvoj mozog, dávajú mu cvičenia, ktoré mozog potrebuje. Udržujú našu myseľ v aktivite, čím sa zlepšuje sústredenosť, pozornosť a tiež aj pamäť.

 

Buď viac fyzicky aktívny

Jedna z najefektívnejších ciest ako zvýšiť koncentráciu je začať pravidelne športovať. Fyzická aktivita má mnoho benefitov a jeden z nich je že formuje našú sústredenosť. Podľa štúdie, pravidelné cvičenie pomáha vyvíjať časti mozgu, ktoré sú naviazané na pamäť a pozornosť. Výskum tiež ukázal, že aj cvičenie od 10 do 40 minút denne dokáže zvýšiť pozornosť a koncentráciu. Predpokladá sa že je to vďaka zvýšenému krvnému obehu, ktorý prúdi do mozgu. Začni pravidelne cvičiť aby si udržal myseľ sústredenú a pripravenú.

Yoga-for-Concentration

Praktizuj meditáciu všímavosti

Podľa mnohých štúdií, meditovanie minimálne 20 minút alebo viac každý deň zvýši tvoju rozsah tvojej pozornosti a koncentrácie. Meditácia všímavosti, ktorá vyžaduje tvoju pozornosť na tvoje dýchanie, je jedna z najjednoduchšíš metód meditácie. Praktizovanie tohto typu meditácie 10 minút ráno a 10 minút pred spaním pomaly zvýši dobu plynutia času. Mal by si tiež používať relaxačné techniky, ako hlboké dýchanie, ktoré ti pomôžu dostať sa do stavu sústredenosti.

 

Dopraj si dostatok spánku

Ak nemáš dostatok pokojného spánku, bude sa znižovať tvoja schopnosť sústrediť sa. Nebudeš tak mentálne pozorný, ako by si mal byť. Zisti, prečo by nemáš kvalitný spánok. Napríklad, ak ťa tvoj starý matrac tlačí a ty sa preto otáčaš celú noc, rýchlo ho vymeň za pohodlnejší. Uvidíš, že zopár zmien ti pomôže mať pokojný spánok každý večer a tvoja schopnosť sa sústrediť vzrastie.

 

Zdroj: mystictreasuretrove.com, nakeddivorced.com, waynelee.com, globalyogaacademy.com

Značky : aktivitakoncentráciameditáciasústredenosťvzdelanie
Nicolas Uhrin

Redaktor Nicolas Uhrin

Som 19 ročný študent Marketingu na Via University v Dánsku. Mám na starosti web, dobre lyžujem a neviem variť.

Zanechajte odpoveď