zatvoriť
pexels-photo-196640

Začnem s behaním v pondelok. Pokiaľ nebude pršať dnes, tak určite pôjdem. Už len dopozerám túto časť seriálu a určite si pôjdem zabehať. Mám veľa dôležitých vecí, ktoré potrebujem spraviť. Nemám teraz čas…Poznáme to asi všetci. Aj by sme chceli športovať, no nie vždy sa k tomu donútíme. Väčšinou vymenujeme viac vecí, ktoré musíme urobiť pred tým a potom nám na šport neostane čas.

Športovanie má pozitívny dopad na naše činnosti, aktivity a zdravie. Žiadna nová dychvyrážajúca informácia. Veď predsa platí v zdravom tele zdravý duch. Vieme, že je to pre nás dôležité. Ale prečo máme problém si vyhradiť čas na túto dôležitú činnosť?

Pravidelnou  športovou aktivitou sa zlepšuje zdravotný stav, naberá kondícia, pomáha ako prevencia pred cievnymi chorobami, ale hlavne dobíja nás. Je to čas, kedy môžeme vypnúť náš mozog. Cítime viac sily, energie, chuti do práce. Prináša nám aj oddych od pracovných povinností a ťažkostí. Dovolí nám vyfiltrovať zo seba zlosť. Všetok adrenalín, ktorý nemáme kde vybiť.

healthy-person-woman-sport

Vnímanie času

Nevnímajme čas z filozofického pohľadu, skôr z analytického. Steven Covey vo viacerách dielach opisuje pohľad na pracovné týždne. Máme pracovné týždne. Rok je rozdelený na týždne. Berme týždeň ako časovú jednotku. Časovú jednotku, ktorá má 168 hodín.

Naše role

Čomu sa venujeme? Sme študenti. Niektorí pracujú, niektorí sú členmi rôznych organizácií, iní členmi zaujímavých krúžkov…Vo svojej roli máme pravidelné a nepravidelné úlohy, ktoré treba spraviť. A tu je jedna z prvých vecí, ktorú buď robíme podvedome alebo úplne zanedbávame. Musíme  si vyhradiť rolu, v ktorej musíme (a chceme) venovať čas športovej aktivite. V ramci role si následne stanoviť úlohu (cieľ) na daný týždeň (našu 168 hodinovú jednotku). Koľko času bude potrebné na dosiahnutie tohto cieľa? Možno cieľom je ísť dvakrát behať aspoň hodinku. Spolu s prípravou, naťahovaním svalstva pred a po cvičení, či sprchou, to zaberie v rámci 168 hodín možno štyri. To je zaokrúhlene nahor 2,4 percenta celého času v týždni. Nie tak veľa, však?

pen-calendar-to-do-checklist

Vieme teda, že sa náš cieľ dá splniť. Teraz už to vtesnať do časového rozpisu na týždeň. Na toto bol krásny príklad so skleneným pohárom, kameňmi, štrkom a vodou. Pohár symbolizuje týždeň. Kamene predstavujú dôležité kľúčové úlohy, štrk menšie a voda relatívne malicherné úlohy, ktoré chceme počas týždňa stihnuť. Ak by sme najskôr dali do pohára štrk a vodu, je takmer isté, že všetky kamene by sa tam nezmestili. Paralela je teda taká, že ak svoj čas venujeme menej dôležitým či nedôležitým veciam, je pravdepodobné, že všetky dôležité úlohy nestihneme. A to sa v tomto prípade týka práve športovania. Ak však dáme do pohára najskôr veľké kamene, potom štrk a na záver vyplníme pohár vodou, tak máme obrovskú príležitosť stihnuť všekto dôležité a aj niekoľko menej dôležitých vecí. A toto je to, čo chceme dosiahnuť. Zaradiť dôležité veci, v našom prípade športovanie do harmonogramu ako prvé.

Takže pri zostavovaní týždňových plánov, povinností a úloh je správne na úvod do tohto harmonogramu dať všetky dôležité veci. To môžu byť povinnosti do školy, pracovné stretnutie, dôležitá prezentácia, dostatok spánku, pravidelné a zdravé stravovanie a šport. A až potom naplánovať ďalšie veci a povinnosti.

objednaj-si-studentsky-magazin-the-student-priamo-k-tebe-domov

Značky : aktivitašportzaujímavosti
Júlia Gerátová

Redaktor Júlia Gerátová

Zasnívaná, ukecaná, ambiciózna, cieľavedomá a vždy s úsmevom na perách. Zamilovaná do poézie a písania. Na svet občas hľadím s ružovými okuliarmi a niekedy s okom pritisnutým na hľadáčiku fotoaparátu. Stále idem hrdo vpred, minulosť nechávam za sebou a prijímam to, čo mi život hádže pod nohy. No a môj sen? Jedného dňa sa zobudiť a povedať si, že žijem presne ten život, po akom som vždy túžila.

Zanechajte odpoveď