zatvoriť
dsc_0666_fotor

Potom, čo je v parku v južnom Londýne pod vrstvou ľadu nájdené telo mladej ženy, na miesto prichádza detektív šéfinšpektor Erika Fosterová. Obeť, krásna dievčina z mocnej a bohatej rodiny, mala podľa všetkého dokonalý život.

Keď Erika začne pátrať hlbšie, vynoria sa súvislosti medzi vraždou a smrťou troch prostitútok, ktoré niekto uškrtil, zviazal im ruky a hodil do vodných plôch po Londýne.

Aká je spojitosť medzi dcérou vplyvného aristokrata, ktorý si myslí, že môže ovplyvňovať aj vyšetrovanie, a mŕtvymi imigrantkami? Aké temné tajomstvo dievča v ľade skrývalo?

Čím viac sa Erika približuje k odhaleniu pravdy, tým viac sa vrah blíži k Erike. Posledný prípad detektíva šéfinšpektora Fosterovej skončil katastrofou a smrťou piatich policajtov vrátane jej manžela. Erikina kariéra visí na vlásku, musí bojovať s vlastnými démonmi aj s vrahom, ktorý je hroznejší než ktokoľvek, komu dosial’ čelila. Dopadne ho skôr, ako udrie znova?

tree-3080406_960_720

Mojou obľubou sú trilery, neviem prečo, no predsa to už tak nejako je. Rodičia, či priateľ ma nazývajú psychopatom, pretože čítam len o vraždách a násilí. Veľmi mi to neprekáža a vlastne prečo by aj malo? Je to len na mne, čo budem čítať. Je to môj svet čítania a úniku z reality. Keď som sa prihlásila na recenziu, nevedela som do čoho presne idem. Netušila som, čo si nájdem v schránke a preto som obálku rozbaľovala pomaly a s takým miernym napätím. Keď som si prečítala zadnú stranu knihy, hneď som vedela, že do toho pôjdem s radosťou.

Prvé stránky išli veľmi pomaly, nebavilo ma to a priam som k tomu dostávala až nechuť, nevedela som sa do toho vžiť. Vravím si: „Ako to mám prečítať a odovzdať informáciu ďalej?“ Boli tam zvláštne konštrukcie viet, či zle skloňované slová. Nedokázala som sa cez to preniesť, boli to jednoducho veľmi rušivé elementy. Každý večer, predtým ako som išla spať som sa donútila prečítať si aspoň 20 strán, začítavala som sa a postupom času som sa do toho naozaj vžila. Slová, ktorá neboli pravopisne správne mi prestali vadiť a ja som knihu nechcel pustiť z ruky.

Šéfinšpektor Fosterová bola síce drzá, ale presne vedela čo robí. Bola malá, útla a životom zničená, ale tak dokonale zapálená pre prácu, že mi bolo cťou čítať práve o nej. Dokázala si získať ľudí, spojila si skladačku vrážd, ktoré do seba dokonale zapadali, ale iní to nevideli. Aj keď bola na pokraji síl, takmer umrela a nikto jej už neveril, ona sa nevzdávala. Išla ďalej, bojovala za spravodlivosť a preto ma táto postava oslovila najviac. Inšpektor Sparks, ktorý neskôr prevzal jej prípad bol iba unáhlený, nepreveril si informácie a prišlo mi to, akoby chcel len zožať všetok úspech vyšetrovania vraždy mladej Andrei. Rodina Andrei, ktorá ma stále niečím prekvapovala, jej sestra, ktorá bola maximálne vyšinutá, či otec, ktorý sa snažil zakryť každý problém, ktorý vznikol.

Dej sa odohrával v Londýne, bol január a keď som si predstavila vyšetrovania pri vodných plochách, tak som sa triasla od zimy. Osobne mi miestami vadili zdĺhavé opisy miest, na ktorých sa vraždy stali alebo postáv, ktoré ani neboli veľmi dôležité. Postupom času tam bolo také množstvo postáv, až som v tom mala mierny „guláš“ a netušila som kto je dobrý a kto zase zlý. Pamätám si, ako som v jednom momente musela zatvoriť knihu, oči a predýchať to, čo sa práve stalo.

Posledné strany knihy, alebo skôr rozuzlenie deja, bolo skvelé, ani som nevedela, ako rýchlo beží čas a ako rýchlo čítam. Oči len kmitali a strany sa otáčali jedna za druhou. V mnohých knihách viete, čo sa stane a kto je vrahom. Až do posledného momentu, kedy polícia tlačila na všetkých podozrivých a vydržali len tí najsilnejší.

Na obale knihy stoja poznámky čitateľov: „Je to presne ten typ knihy, ktorú neodložíte, kým nedočítate poslednú stránku.“ Nedá sa nesúhlasiť, preto dúfam, že autor urobí aj druhý diel a my sa budeme mať na čo tešiť. Každopádne, ďakujem mu za skvelý zážitok z čítania.

Knihu odporúčam prečítať všetkým, ktorých bavia vraždy, násilie a zažívajú dobrodružstvo pri čítaní takýchto kníh, aspoň tak ako ja. Nedá sa povedať, že to bola jedna z tých kníh, v ktorej hneď na začiatku viete, čo sa stane. Bola nepredvídateľná, strhujúca s dokonale vykreslenými postavami a miestami. Jednoducho bola úžasná.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt dievča v ľade robert bryndzaRobert Bryndza je britský spisovateľ a scenárista. Študoval na škole Guilford School of Acting v Londýne. V roku 2007 napísal divadelnú hru Branko & Branka, v ktorej sám hral a s veľkým úspechom ju predstavil na medzinárodnom divadelnom festivale v Edinburgu. V kariére scenáristu pokračoval v Los Angeles. Prvotina sa volá The Not So Secret E-mails Of Coco Pinchard.
Momentálne žije, so svojím slovenským manželom Jánom na striedačku medzi Londýnom a Nitrou. Spolu napísali knihu Mrcha Hollywood – 2012.

Redaktor: Hanka Herinková

Paulina Kleinová

Redaktor Paulina Kleinová

19 rokov, na svet pozerá cez sivo-zelené dúhovky, úspešne na vysokej škole, vraj ju bude živiť žurnalistika, snažiaca sa písať, písať, písať a písať. Vo voľnom čase zastihnuteľná pri dobrej literatúre, varení, turistikovaní, fotení, niekedy aj nezastihnuteľná pri cestovaní. Zdraví vás Paulina, dieťa kvetov!

Zanechajte odpoveď