zatvoriť
Zaujímavosti

Dôvody prečo by si mal bicyklovať (a možno tým zmeniť svoj život)

preco-bicyklovat

Skoro každý z nás sa učil, ako na to, keď bol ešte dieťa. Určite si pamätáte, ako vyzeral váš prvý bicykel. Dlhé slnečné dni hrania sa s priateľmi, výlety do lesa, cesta do školy…na bicykli.

Pre mnohých ľudí táto záľuba nikdy neskončí a takpovediac sa s nimi vlečie do vysokého veku. Existuje množstvo dôvodov, prečo nebicyklovať, ale omnoho viac argumentov a rád odborníkov vraví, že bicyklovať sa naozaj oplatí.

Je to dobré pre vaše srdce

Na to, aby ste si mohli užívať vietor vo vlasoch, aby ste mohli čerpať z množstva výhod tohto krásneho športu, nepotrebujete „saganov“ špeciál, ani trhať rekordy na dráhe. Stačí plechový rám, dve kolesá a svet je váš. Kašlite na tachometre, priemernú rýchlosť, na hlúposti, venujte sa len jazdeniu.

2-3 hodiny týždenne môžu znížiť riziko koronárnej srdečnej príhody o 50%. Trvalá záťaž stimuluje činnosť srdca.

Podpora imunitného systému

Naše biologické predispozície sa prejavujú efektívnejšie, čím aktívnejší sme. Okolo tejto vety sa to celé točí. Podpora imunity spočíva v tom, že sa zvyšuje vaša schopnosť odolávať chladu a menším nákazám ľahšie, ako keď sa nehýbete.

Šetríte peniaze

Cyklistika je skvelý spôsob, ako odpísať časť výdavkov. Ušetrené peniaze na autobusových lístkoch alebo benzíne do auta. Predovšetkým vo veľkých mestách dokáže cyklistika ušetriť nielen peniaze, ale aj množstvo času.

Cyklistika a chudnutie?

Keď sa väčšina ľudí snaží schudnúť, prvá vec, ktorú spravia je tá, že si kúpia permanentku do posilňovne. Úplný nonsens… Pri samotnom chudnutí nejde ani tak o intenzitu vykonávanej aktivity, ako o jej dĺžku. Ak chudnete, necvičte krátko a rýchlo, ale pomaly a čo najdlhšie. Na cyklistike je úžasné, že pokiaľ jazdíte v príjemnom počasí, dokonca s priateľmi, hodiny ubiehajú kratšie, ako minúty. Určite všetci poznáme ten pocit, keď 20 minút na bežiacom páse nieje tak úplne 20 minút…

Cyklistika je pre teba lepšia, ako behanie

Tak a máte to! S vedou sa nemožno hádať. Štúdie z roku 2014 dokázali, že bicyklovanie má na nás lepší vplyv. Bežci sa vystavujú riziku dlhotrvajúceho zranenia do omnoho vyššej miery, ako cyklisti. Samozrejme, pokiaľ neberieme do úvahy slovenských vodičov. Kolená trpia omnoho menej. Pri oboch športoch sa zaťažujú naše spodné partie-nohy. Jedná sa avšak o úplne iný pohyb, zaťažujú sa iné svalové vlákna. Kĺby pri pokojnom tempe na bicykli viac relaxujú, ako sú namáhané.

 

Nieje podstatné, koľko, ako a prečo sa hýbeš, ale že sa hýbeš!

Značky : aktivitamladí
Daniel Vasilišin

Redaktor Daniel Vasilišin

Som 19 ročný potencionálny právnik.Rád cvičím,píšem,varím a bicyklujem.

Zanechajte odpoveď