zatvoriť
Rady a tipyVzdelanie

Látky a potraviny, ktoré vám uľahčia učenie

laptop-2557571_960_720

Učenie je proces, ktorý si každý z nás určite rád uľahčí pomocou nejakej účinnej látky. Látok, ktoré pomáhajú pri učení je niekoľko. The Student vám ponúka tie najúčinnejšie z nich:

Ginko biloba

Napriek tomu, že priaznivo pôsobí najmä vo vyššom veku, odporúča sa aj pri učení. Prekrvuje totiž mozog, zlepšuje myslenie a pamäť a zvyšuje koncentráciu. Môže sa užívať v podobe piluliek raz denne alebo sa môžu jesť jeho plody, ktoré tvarom pripomínajú čerešne.

Ženšen

Posilňuje imunitný systém a nazýva sa aj koreňom života, no priaznivo pôsobí aj na myseľ. Podporuje rýchlejšie reakcie, zlepšuje pamäť a robí nás pozornejšími. S jeho konzumáciou si dajte pozor pri súčasnom užívaní niektorých druhov liekov, ktorých účinky môže ženšen nepriaznivo ovplyvniť. Najčastejšie sa užíva ženšenový čaj. Nakrájaný koreň stačí zaliať horúcou vodou a nechať pár minúť vylúhovať. Môže sa pridať aj do polievok alebo šalátov.

Zelený čaj

Ďalší chutný čaj, ktorý vám spríjemní nepríjemný čas strávený pri učení, je práve zelený. Okrem toho prečisťuje organizmus, odvodňuje a pomáha pri chudnutí, no najmä podporuje činnosť mozgu. Nemusíte sa báť, že to s jeho užívaním preženiete, odporúča sa vypiť až 4 šálky denne.

Guarana

Táto amazonská rastlina vám poskytne nakopnutie a povzbudenie. Obsahuje až dvakrát viac kofeínu ako káva, narozdiel od kávy však organizmus neprekysľuje. Energiu do tela dodáva postupne. Nachádza sa vo forme prášku alebo tabliet. S jej užívaním si však treba dať pozor, keďže obsahuje veľké množstvo kofeínu, dobré je užívať ju len vo výnimočných prípadoch.

Omega-3 kyseliny

Ich najvýznamnejším zdrojom je rybí tuk. Majú pozitívny vplyv na pamäť a učenie. Ich nedostatok v organizme sa môže prejaviť depresiou, demenciou, zhoršovaním pamäte, až Alzheimerovou chorobu v staršom veku. Získate ich konzumáciou rýb, ale dajú sa dostať aj vo forme tabliet.

Niečo chutné, čo vám tiež pomôže pri učení

Banány: Pôsobia na nervy a znižujú stres vďaka obsahu magnézia.

Čučoriedky: Dobré vplývajú na dlhodobú aj krátkodobú pamäť a cítime sa vďaka ním menej unavení.

Cukor: Skvele nakopne organizmus, ak je zo správnych zdojov – z čerstvého ovocia alebo ovocných štiav.

Čokoláda: Kvalitná horká čokoláda s vysokým obsahom kakaa vám dodá potrebnú energiu k učeniu.

Kešu: Tieto oriešky vám dodajú veľkú dávku energie. S ich množstvom to nepreháňajte, stačí zopár kúskov denne.

Vyhnite sa potravinám, ktoré obsahujú samý cukor a soľ, energiu vám naopak odoberú a vy sa po ich konzumácii budete cítiť akurát na spánok. Pre získanie energie je potrebné jesť potraviny s nízkym glykemickým indexom.

Zanechajte odpoveď