zatvoriť
Zaujímavosti

Dôvody prečo by si mal bicyklovať (a možno tým zmeniť svoj život)

pexels-photo-100582

Každý by sa to mal naučiť. Je to ľahké ako sa naučiť „šoférovať“ bicykel.A táto vec,ktorú sa raz naučíš už nikdy nezabudneš. Skoro každý z nás sa učil ako na to keď bol ešte dieťa. Väčšina ľudí si tiež pamätá ako vyzeral ich prvý bicykel, spomínajú na bezstarostné spomienky z detstva. Dlhé slnečné dni hrania sa s priateľmi, výlety do lesa, cesta do školy na bicykli. Pre mnohých ľudí táto záľuba nikdy nekončí a takpovediac sa s nimi vlečie do vysokého veku. Je mnoho dôvodov, prečo sa na to ľudia jednoducho vybodnú, ale je mnoho vecí,prečo by sme z nich mali spraviť každodennou záležitosťou.

Je to skutočne dobré pre vaše srdce

Samozrejme nemusíte trhať cieľové pásky na Tour de France aby ste dosiali výhody cyklistiky. 32 kilometrov týždenne môže znížiť riziko koronárnej srdečnej príhody o 50%. Trvalá záťaž stimuluje činnosť srdca.

pexels-photo-71096

Podpora imunitného systému

Podpora imunity spočíva v tom,že sa môže zvýšiť vaša schopnosť odolávať chladu a menším nákazám ľahšie,ako keby ste boli obyčajný gaučový leňochod. De facto naše biologické predispozície sa prejavujú efektívnejšie,čím aktívnejší sme.

Šetríme peniaze

Skvelý spôsob ako potencionálne odpísať časť budúcich výdavkov.Potencionálne ušetrené peniaze na autobusových lístkoch,benzíne do auta (alebo naftu ak je to diesel,alebo LPG,na elektrinu,alebo načo to dnes vlastne autá idú). Cestovaním bicyklom,do práce napríklad,nemusíte riešiť otravné rádio a správy z ciest,ktoré vám tak akurát zoberú 30 sekúnd z obľúbeného songu.

pexels-photo-2

Ehm.. potencia..

Neverte historkám,čo cyklistika spôsobuje mužským, no, partiám. Vedci prišli na to, že muži po 50, ktorí bicyklujú,majú o 30% nižšie riziko straty potencie ako tí, čo nebicyklujú.

Úbytok na váhe

Keď sa väčšina ľudí snaží schudnúť,prvá vec, ktorú spravia,je tá, že si kúpia bežecké topánky a začínajú behať. Samozrejme pri chudnutí zaváži skôr množstvo pohybu. Je to ale aj pozitívne pre psychiku. Vždy znie lepšie : „Prešiel som na bicykli 10 kilometrov“ ako „Uff, ubehol som 2 kilometre!“. Samozrejme je to osobná voľba,a tento článok je totálne blbý do bicyklovania,rovnako ako autor.

Cyklistika je pre teba lepšia ako behanie

Tak a máte to! S vedou sa nemožno hádať. Štúdie z roka 2014 dokázali,že bicyklovanie má na nás lepší vplyv. Bežci sa vystavujú riziku dlhotrvajúceho zranenia a môžu trpieť na rôzne zápaly. Pri takejto vynaloženej energii,ekvivalentná práca odvedená na bicykli disponuje menším rizikom takýchto zranení.

pexels-photo-206040

Záchrana planéty?

Takže, nemá len pozitívny vplyv na vás,ale tiež je aj dobrá pre matičku Zem.

Môžeš parkovať kde chceš (no, s určitým rizikom)

Jedna z najlepších vecí,je tá,že ho môžeš „zaparkovať“ prakticky kdekoľvek.Samozrejme s pomocou zámku.Pripútať ho možno kde len chceš,napríklad v stojane pred prácou alebo pred obchodom.

Značky : aktivitabudúcnosťcestovanieekológiašport
Daniel Vasilišin

Redaktor Daniel Vasilišin

Som 19 ročný potencionálny právnik.Rád cvičím,píšem,varím a bicyklujem.

Zanechajte odpoveď