zatvoriť
Zaujímavosti

Čo znamenajú Kenvelo či KFC? Vznik názvov spoločností

kfc-1574389_960_720

Pri návšteve KFC, nakupovaní v C&A alebo pri jedení zmrzliny Häagen – Dazs ani nepremýšľame nad menami týchto značiek. Za každým názvom je však nejaký príbeh. Prečo sa známe spoločností volajú tak, ako sa volajú?

Pre podniky je dôležité vytvoriť zaujímavý a ľahko zapamätateľný názov. Mnohé firmy si svoje meno vyberú podľa zakladateľa či oblasti podnikania. Nájdu sa však aj také, ktoré sa odvážia spoločnosť nazvať panicom, či vymyslieť si vlastné neexistujúce slovo.

  • KFC

Americký reťazec s rýchlym občerstvením založil Harland Sanders v tridsiatych rokoch v štáte Kentucky. Jednou z najznámejších pochúťok vo fast foode sú vyprážané kuracie kúsky. Skratka KFC v sebe ukrýva práve názov tohto jedla, ktorým sa reštaurácie preslávili. Písmená sú spojením slov Kentucky Fried Chicken (vyprážané kura z Kentucky, pozn. red.).

  • C&A

Známa textilná spoločnosť vznikla v roku 1841 v Belgicku. Jej zakladateľmi sú súrodenci Brenninkmeijerovci. Mnohé spoločnosti si za názov vyberajú priezviská zakladateľov. V tomto prípade, pre lepšie zapamätanie, nesú obchody ako meno iniciálky krstných mien. Bratia Clemens a August tak nazvali módny reťazec C&A.

  • Nissan

Známa japonská automobilka je na trhu od roku 1933. Zo začiatku však pôsobila pod menom Nippon Sangyo. Toto slovné spojenie v preklade znamená japonský priemysel. Už po roku pôsobenia zakladatelia spojili názov do slova Nissan. Značka teda nesie meno, ktoré nemá žiadny význam a je skomoleninou dvoch slov.

nissan-885309_960_720

  • Kenvelo

Sieť obchodov s oblečením má pôvod v Česku. Spoločnosť v deväťdesiatych rokoch založil izraelský rodák s českými koreňmi Dany Himi. Nevedel sa však dohodnúť s ostatnými manažérmi na názve. Každý mal iný návrh. Niektorí hovorili na návrhy áno, iní nie. Práve tak vznikol nápad, aby spoločnosť pomenovali áno a nie, čo v hebrejčine znamená ken ve lo.

  • ESPN

Športová televízia vznikla v roku 1979 v Spojených štátoch amerických. V súčasnosti ju tvorí deväť staníc vysielaných po celom svete a má tiež svoju internetovú mutáciu. Samotný názov je však iba skratkou príznačných slov Entertainment and Sports Programming Network (Spoločnosť zábavy a športových programov, pozn. red.).

  • Colgate – Palmolive

Americká spoločnosť sa venuje výrobe drogérie. Vznikla v devätnástom storočí zlúčením firiem vyrábajúcich zubné pasty a sprchové gély. Výrobca pást Colgate nesie svoj názov po zakladateľovi Williamovi Colgateovi. Bernard Henry Johnson vyrábal mydlá použitím palmového a olivového oleja a preto svoj podnik nazval Palmolive.

  • Carrefour

Prvý obchod Carrefour otvorili v roku 1960 vo francúzskom meste Annency. Hypermarket pod týmto názvom však vznikol až o tri roky neskôr. Obchodík s potravinami sa nachádzal v blízkosti križovatky, čo vo francúzštine znamená carrefour. Svoj názov teda spoločnosť získala podľa miesta, kde sa nachádzala prvá predajňa.

  • Goodyear

Názov americkej gumárenskej spoločnosti v doslovnom preklade znamená dobrý rok. Frank Seiberling, ktorý firmu založil v roku 1898, však názov zvolil z iného dôvodu. Podnik nesie meno Charlesa Goodyeara. Ten viac ako päťdesiat rokov pred založením Goodyear objavil proces vulkanizácie pneumatík.

  • Häagen – Dazs

Svetoznáma značka zmrzlín sa na trhu objavila v šesťdesiatych rokoch. Prvý obchod otvorili Reuben a Rose Matussoví v newyorskej časti Bronx. Samotní zakladatelia boli židovského pôvodu a mali pozitívny vzťah k Dánsku, ktoré so židmi počas vojny zaobchádzalo príkladne. Reuben chcel preto vytvoriť značku, ktorá bude znieť dánsky, ale slovo nebude v tomto jazyku nič znamenať. Názov je teda vymyslený a žiadne konkrétne vysvetlenie preň nie je.

haagen-dazs-598231_960_720

  • Virgin

Britská korporácia, ktorá vlastní podniky v oblastiach bankovníctva, zdravotníctva, hudby a mnohých ďalších odvetví, vznikla v roku 1970. Keď zakladateľ Richard Branson začal predávať hudobné nosiče, mal 20 rokov. On a jeho spoločníci nemali s podnikaním skúsenosti. Preto sami seba nazvali virgin in business (z angl. panna/panic v biznise, pozn. red.). Preto dnes môžeme nadnárodnú spoločnosť v preklade nazvať panicom/pannou.

Značky : príbehsvetúspechúspešní ľudiazaujímavosti
Jana Sedláková

Redaktor Jana Sedláková

Zanechajte odpoveď