zatvoriť
pexels-photo-235355

Teraz nemám na mysli, aby nám nevyhorel dom, chata či auto. Mám na mysli, ako psychicky nevyhorieť. Ide o to, že keď si človek na seba naloží príliš veľa povinností, môže po psychickej stránke vyhorieť.

Čo je syndróm vyhorenia?

Je to stav dlhodobej únavy a frustrácie, ktorý v roku 1974 prvý-krát spomenul psychológ Herbert J. Freudenberger. Tu je zopár rád, ktoré ti môžu pomôcť nevyhorieť:

– nerieš veci, ktoré sa ťa netýkajú

– nechaj si prácu aj na druhý deň

– stanov si niekoľko cieľov na deň či týždeň a venuj sa im

– nauč sa vypnúť

– píš si poznámky, pomôžu ti

– nepracuj cez dovolenku, ak to nie je nutné

– nájdi si čas na seba

 

Je pravda, že žijeme v uponáhľanej dobe a sú na nás kladené veľké nároky: treba sa postarať o rodinu, v práci treba byť aktívny, z médií prijímame mnoho informácií.

 

Niekedy je potrebné až nutné spomaliť a uvedomiť si, že sa netreba toľko ponáhlať. Užívajte si život, keď sa dá. Choďte do prírody s rodinou, to je podľa mňa to najlepšie, čo môže byť. Ísť mimo hluku mesta, aj keď iba na pol dňa, vám určite pomôže načerpať mnoho síl do ďalšieho dňa.

 

Ja som si toto uvedomila sama na sebe až časom. Postíhala som síce mnoho vecí a mala som veľa super zážitkov, ale potom človek zistí, že načo sa ponáhľať. Niekedy urobí aj bláznivé roznodnutia. Odstupom času sa sama divím, že som toho toľko zvládala. Teraz mám už iný systém ako povedzme pred rokom. Možno je menej akčný, čo sa týka cestovania, ale je akčný zase niekde inde. Akčnosť proste ku mne patrí.

 

P.S.

Keď môžete, buďte s rodinou, oddychujte pasívne, oddychujte aktívne.

 

Anna Albrechtová

Redaktor Anna Albrechtová

Som človek, ktorý rád spoznáva nových ľudí. Objavuje nové krajiny a s tým spojené zážitky. Môžem o sebe povedať, že som kreatívna, rada píšem blogy. Keď sa pre niečo nadchnem idem si za tým. Takže by som povedala, že som aj cieľavedomá.

Zanechajte odpoveď